vrijdag 19 juni 2015

Mijn eerste Noordse Nachtegaal

Noordse Nachtegaal
Voor de tweede dag op rij nog even bij dit luid zingende Noordse Nachtegaaltje geweest. Ook nu wist hij zich voortdurend te verbergen; zelfs op een paar meter afstand van het pad was hij door de zeer dichte begroeiing niet te zien.
Uiteindelijk kregen Wouter van Gasse uit Antwerpen en ik de vogel dan toch in beeld net boven de begroeiing en tussen een wirwar van takjes.
Met mijn smartphone, maakte ik eerder al twee korte filmpjes, waarop het geluid prima te horen is, maar waar de vogel zelf niet op staat. Wouter en ik waren dus uiterst content (in goed Vlaams, hoop ik), dat wij deze Noordse Nachtegaal niet alleen hebben horen, maar ook daadwerkelijk hebben zien zingen. Spijtig is wel, dat de belangrijkste kenmerken vrijwel niet zijn te herkennen op de foto's: mogelijk is hier sprake van een overgangsvorm tussen Noordse- en gewone Nachtegaal.

(Klik voor de andere foto's op deze link.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten